Alla inlägg under september 2012

Av Hanna - 23 september 2012 20:42

KlantklantHannapanna!!!


Ligger mer eller mindre halvdöd i soffan helt blåslagen typ, går nog fortare att nämna var jag inte har ont för tillfället... Alla som jobbar med kor vet att de inte är ett helt riskfritt jobb och idag fick jag känna på det, igen! Skulle hämta hem ett lass med kvigor som behövde nytt bete och allt flöt på jättefint till en början men en kviga bestämde sej för att hon inte ville följa med hem. Efter några turer fick vi in henne i fållan till djurkärran och vi pustade ut liiiite för tidigt. Hon såg en liten möjlighet att smita ut en hundradel före mej, en trasig grind där det fattades en liten bit på. Jag börjar springa dit men är som sagt lite för sen, när jag nästan är framme satsar hon alla sina 550kg och lyckas trycka upp grinden som träffar mej och slänger iväg mej några meter och jag bokstavligt talat FLYGER ner i en slänt. Behöver jag säga att de gjorde galet ont?!


Allt gick så galet snabbt och man hinner verkligen inte tänka eller reagera nånting! Är tacksam att allt gick så bra som det gick, kunde lika väl slutat med brutna ben!


Ikväll fick pappa stå för mjölkandet och jag har försökt pula så gott jag kunnat bland kora   gick faktiskt helt okej att strö även om jag fick improvisera lite! Älskar när det luktar nystrött spån i hela lagårn!


 


 


Resten av kvällen tänker jag tillbringa i sällskap av Martin Beck och ladda upp inför en ny arbetsvecka  




Av Hanna - 22 september 2012 20:51

Efter många många månader har jag nu bestämt mej för att ta upp bloggandet igen. Väljer att börja helt från noll och det är anledningen till att det blev en helt ny kosseblogg  H'är tänkte jag dela med mej av livet på gården och min vardag som mjölkbonde!


Det är lördagkväll och riktigt ruskrusk utanför fönstret men här inne är det varmt och skönt   tycka vad man vill om hösten men visst är det nåt speciellt med regndroppar på fönsterrutan? (så länge man inte har gräs nerslaget)


Men nu tänker jag ta min underbara träningsverk, var med på mitt första bodypump pass häromkväll och jag skulle tokljuga om jag sa att de inte känns idag, och hoppa in i duschen så jag kommer i säng nån gång!


På återseende!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards