Alla inlägg den 26 december 2012

Av Hanna - 26 december 2012 21:44

Annandag jul, ännu en jul lider mot sitt slut. Idag har jag och brorsan varit själva med allt. Har flytit på så himla gott, inget strul eller nåt. Korna har skött sej exemplariskt ikväll när jag varit själv stora delar av kvällen tills brorsan var klar i den andra lagårn. Är så himla härligt att gå och mysa i lagårn när allt flyter på :)


Under mjölket så bestämde sej äntligen 1050 för att kalva, tyckte hon hade verkat lite orolig tidigare på dagen. Allt gick fint, hörde nere från gropen hur hon tog i och sprang och kollade till henne med jämna mellanrum. Till slut tystnar hon och jag springer upp och ser ett litet svart knyte som mamman är i full gång och slickar torr. Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att smyga in i boxen och kolla sorten. Kviga! Sjätte kvigkalven i rad och första kvigkalven efter Bookem :)


 




Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards