Alla inlägg under december 2012

Av Hanna - 21 december 2012 21:41

Mamma mia! Hur har detta gått till? Jag lyser med min frånvaro här! Inte ok! Galet mkt att göra (hört den förut?) och en härlig dunderförkylning på det som nu är inne på dag 10, suck! Snorig och trött.... Försöker komma i julstämning och nu börjar de arta sej, försöker fixa lite varje kväll när jag kommer in från lagårn. Ikväll har äntligen julgardinerna kommit upp i köket, känns lite konstigt med tanke på att de varit gardinlöst här sen vi målade om köket förra sommaren. Men måste säga att jag är galet nöjd! Va på jysk i eftermiddag och fick tag på gardinstänger och i tisdags hittade jag julgardinerna på rean i Skövde. Precis sånna jag alltid velat ha och helt plötsligt hänger dom där och ropar på mej!


    


Har nog fått en av årets absolut sötaste kvigkalvar idag! Dessutom så bestämde mamman att hennes 4e kalv banne mej skulle krystas ut stående! Tur jag var där och kunde ta emot den lilla krabaten.


   

Som sagt gaaalet söt!! (Gibson x K Lens)


Lillpigan skulle också givetvis va med och hjälpa till som förste råmjölkskontrollant :)

 


Stumpen går nu sen någon vecka tillbaks i lösdriften på tillvänjning inför kalvning. Har verkligen saknat henne! Man går där och skrapar och pysslar och så hör man hur de muar lite bakom en, vänder sej om och vem är där om inte stumpen?? Hon kalvade den 23dec förra året, en julkalv till kanske?? :)


 


Nu lite middag så jag kommer i säng nån gång :)


Kram alla!

Av Hanna - 11 december 2012 21:27

Det här med att bryta dåliga vanor är inte det enklaste, jag är nog både lat och bekväm.... Är ju så enkelt att följa dom fotspår man redan gjort istället för att göra nya. Men nu försöker jag faktiskt göra nya. Klockan är snart halv tio på kvällen och jag har middagen puttrande på spisen. Jag är världens kräsnaste och slarvigaste när det gäller mat. (Ni som känner mej flinar nog stort nu). Vissa dar äter jag bara två gånger om dan, inte okej! Mår jag bra av det, nej! Blir jag piggare av de, nej! Min kropp säger nu ifrån.


Jag vill inte sova dåligt.


Jag vill inte gå runt som värsta surtanten.


Jag vill inte känna mej stressad jämt...


Jag vill må bra!!!


Har pratat mycket om det här med min underbara PT Anna och nu ska det TAMEJFAAAN bli ändring! Två lagade mål om dan och frukost innan jag går till lagårn på morgonen... en början på kanske något bra?? Tror det är viktigt att inte försöka ändra allt på en gång, fokusera på det viktigaste och börja med det...


Håller ni tummarna??


 

Mamma Doris, och MiniDoris   Syns det att nån börjar bli gammal?



Av Hanna - 10 december 2012 17:31

Av Hanna - 9 december 2012 20:43

Som jag har längtat!!

Av Hanna - 6 december 2012 21:11

Ni har säkert hört mej säga detta förut, JAG ÄSLKAR VINTERN! Ännu mer nu när tempen ligger runt -10 och några decimeter snö på de    Har precis kommit in från en härlig kvällsrunda med finaste Tuva! Undrar vem som är mest snötokig av oss två?! Jag njuter verkligen till max när jag hör det där underbara knarret under fötterna och den stickande känslan på kinderna. Störd? Inte det minsta!   Det är en sån härlig tid nu med alla adventsljusstakar och stjärnor i fönstren,levande ljus och snö! Tror inte man kan få för mycket mysfaktor nu!


   


Ska mysa ner mej i soffan och ladda för en ny dag!


Av Hanna - 4 december 2012 18:20

Av Hanna - 3 december 2012 21:29

Sitter hopkrupen i soffan o smaskar i mej lite kvällsmat inbäddad i filtar. Med min vanliga tur så gick cirkulationspumpen till pannan sönder igår, va inte många grader från minus här inne i eftermiddag innan herr rörkrökare kom och bytte ut den. Så nu eldas här för kung och fosterland, börjar närma mej 18grader inne nu äntligen! Egentligen borde jag dricka nåt varmt, men är ju så gaaalet gott med mjölk!!!

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards