Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Nyårskrönika

Av Hanna - 3 januari 2013 21:44

Välkommen till min alldeles egna nyårskrönika!!


2012 har varit ett händelserikt år, ska göra ett försök att minnas tillbaka till alla tokigheter som hänt här:)


Det allra första som kommer upp i huvudet på mej när jag tänker 2012 är en av mitt livs jobbigaste dagar, den dagen när vi tog belsutet att min stora kärlek skulle få somna in.

14 underbara år fick vi med honom och det går inte en dag utan att vi tänker och pratar om honom. Han va bara världens bästa Zorro, saknaden är så enorm!

Men jag är samtidigt så tacksam över alla fantastiska stunder vi hade med honom, han har verkligen varit en stöttepelare för oss alla i familjen när det har varit lite tufft.

Tuva förlorade sin bäste vän, hon avgudade verkligen Zorro och ni som har hund, ni vet hur djupt en hund kan sörja. Va verkligen en tuff tid för oss alla!


Vila i frid, älskade Zorro   

 

 


Men som tur är så har ju även året inneburit mycket skratt och glädje :)


Den 25 februari var det äntligen dags för min andra start i Tjejvasan, nervös, förväntasfull och lite orolig stod jag där på startlinjen. Hade bara några veckor innan skadat svanskotan och hade knappt kunnat åka skidor efter de. Skulle jag klara dom tre mil till mål?!

Jo men visst! Allt går bara man vill! ;)


 

Två sjuuukt nöjda och trötta tjejer efter målgången i Mora!

Och det bästa är att snart är det dags igen, mindre än två månader kvar nu! Längtar!


Hemma på gården har det också skett stora förändringar det här året. Både ensilaget och kalvarna har fått ett nytt hem! 4 nya plansilofack har byggt och dom minsta kalvarna har fått flytta in i kalvhyddor. Och så bra det blev!

   


Skördemässigt så har de ju minst sagt varit ett väldigt knepigt år, måste säga att jag har haft fruktansvärt flyt med ensilaget iår. Fyra skördar har vi kunnat bärja utan en endaste droppe regn i fodret!! Dessutom har vi lyckats få riktigt bra värden i alla fyra skördar! Nöjd? OOOh JA!

 


Men visst fanns det stunder när det kändes lite hopplöst och det bara regnade, regnade regnade och regnade!

 


Har även upplevt en av de bästa kvällarna EVER i mitt liv, den 12september gästades globen av Nickelback och Daugtry och gissa vem som var där? :)

JAG såklart!

Får gåshud bara jag tänker tillbaks, vilken spelning, vilken stämning och vilken kväll!!

 


På gården fick vi en ny kompis.

Lillkatten

Visserligen är hon inte så liten längre men har fortfarande inget namn till lilla fröken vilddjur, illa?! Hon vet verkligen inte hur man är still två sekunder och är överallt och lite till ;)

Därför var det svårt att hitta "normala" bilder på henne :)

   


I somras tog jag, mamma, pappa och syster en ledig eftermiddag och begav oss hemåt småland. Det var precis innan Zorroplutten blev sjuk... Vi åkte till vårt gamla "badställe" där vi alltid badade när vi bodde "hemma". En underbar vik, alldeles ifred utan folk! Underbart! Inget man är bortskämd här med direkt.

Tuva som aldrig badat annat än i ån här trodde nog inte de va sant när vi kom ner till viken, ser henne än idag framför mej hur hon tvärstannar och bara tittar ut över vattnet och sen på mej, är det här verkligen på riktigt? Får jag verkligen bada här? Jag skrattar och frågar henne om hon inte ska skynda sej i? Hon slänger mej en blick till och sen är det bara full fart i vattnet som gäller! Lyckligare hund fanns då inte att hitta :D

 


Några händelser som förutom allt vanligt slit gjort lite extra minnen hos mej :)

Men bjuder med på några bilder plockade ur vardagen här på gården...


     

         


Hoppas och håller tummarna för ett kanon 2013 med massor av möjligheter och spännande utmaningar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 31 oktober 2014 11:23


Mkt nu och dåligt med besök här, sorry! Ska ta mej i kragen ikväll :) Just nu taggar jag upp inför 2a bodypump passet på 1,5år! Åååååh som jag saknat! Lär vagga fram som en anka i helgen :) haha ...

Av Hanna - 28 oktober 2014 21:41


Men nu är den snart över. Väntar på brorsan och hans tjej som är på väg hit med MAT! Åh vilken lyx, så himla skönt att slippa ställa sej vid spisen nu... känns i kroppen att det varit full fart sen kl4 imorse. Har sovit dåligt inatt, vaknat flera gån...

Av Hanna - 27 oktober 2014 20:49


Puh, då va denna månads provmjölkning avklarad. Skönt! Fick lilla mor till hjälp i gropen ikväll... inte ofta hon är med så därför känns de lite extra kul när hon är med :) Har trotsat det regniga regnet och gått en runda med hundarna, gick kan...

Av Hanna - 26 oktober 2014 20:43


Todiloo!!   Här har det varit lite tyst några dar :) har njutit av lite ledighet från gården och då även lite fritt härifrån. Hoppas ni haft en bra helg?? Det har jag :) en riktig superduper helg :)   I fredagskväll efter lagårn tog jag tåget...

Av Hanna - 23 oktober 2014 20:43


Go kväll!!   Begravningen igår gick bättre än väntat. Jobbigast som alltid, ett farväl framför kistan.... Väldigt vacker och fin begravning. Solisten sjöng heltheltlheeelt fantastiskt! Inte ett öga var torrt och jag hade rysningar ända ner till l...

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards