Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Hanna - 5 januari 2013 20:14

Igår va inte vilken dag som helst mina föräldrar firade 27årig bröllopsdag. Jag och brorsan bjöd ut dom på middag i den stora metropolen falköping. (tur vi inte har så höga krav   ) Jag har verkligen världens bästa familj, både mamma och pappa är stora förebilder för mej!


Min mamma är en riktig superkvinna! Jag är oerhört stolt över att fått ärva hennes enivshet och kanske också lite mod. Hon förstår precis allt jag har gått igenom i och med flytten hit, eftersom hon själv gjorde samma resa när hon bestämde sej för att lämna västergötland och satsa på småland och pappa istället. Det är INTE lätt och komma som ny. Jag är så oerhört imponerad över hur hon har kunnat ta hand om mej om mina syskon samtidigt som hon skött huset och dessutom varit med och jobbat i företaget med pappa. Hur orkar ni alla småbarnsföräldrar där ute?


Min pappa är en riktig klippa! Fast han alltid har haft fullt upp med gården så har han alltid tagit sej tid till oss. Är så tacksam över att han alltid har trott på mej och stöttat mej. Jag fick tidigt vara med och ta ansvar över djuren hemma som liten. Ansvar och förtroende är verkligen något man växer av, han lyssnar alltid på mina galna ideér och teorier och tillät mej att prova och ibland givetvis, lära mej av mina misstag. Utan honom hade jag aldrig kommit dit jag är idag. Han är ingen bromskloss utan stöttar och uppmuntrar mej alltid till att fortsätta utvecklas som mjölkföretagare...


Jag och mina syskon hade definitivt den bästa uppväxten man kan ha! Tänk om alla kunde få växa upp så...


Så tack mamma och pappa, ni är dom bästa päron man kan ha!!!


Den här bilden på mej, mina syskon & Tuva fick dom av oss i julklapp :)

 


Passade samtidigt på att unna mej en juklkapp till mej själv på mej och lillpluttan

 



Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards