Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Hanna - 1 mars 2013 21:32

Dödstrött och det är nästan så jag funderar på om jag blivit överkörd av ett tåg eller två ;) redan nerbäddad i sängen men kände att jag ville få ner några ord här först.

Brorsan har varit dålig nu i några dar, så imorse va de bara jag och pappa i lagårn. Då är de helt klart en liten nackdel att ha kor i två lagårdar som ska mjölkas. Men så blir de ibland. Djuren måste ju skötas ändå. Så när korna va färdigmjölkade i lösdriften va de bara att knalla ner och börja om i gamla.

Lagom när de va klart där dök veterinären upp för ett planerat besök. Några kor som skulle kikas på och ett gäng kalvar som skulle avhornas. Blev lite extra pyssel med kalvarna eftersom mina jerseytjurar skulle kastreras. Men allt flöt på fint!

Efter de hade vi lite annat smått o gott som behövdes fixas med innan vi kunde äta middag, eller ja frukost blev de ju i mitt fall ;) himla tur att mamma bjöd på middag idag :) hon har även skämt bort mej med våfflor till kvällsmat. Mumma!!

Nu börjar ögonen gå i kors här, bäst o sova! Men lite bilder på dom sömniga kalvarna måste ni ju se :)

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards