Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Varsågod, pappa :)

Av Hanna - 9 september 2013 20:49

Dagar, veckor och månader har gått sen jag senast gjorde en kråka här inne. Vansinnigt mycket har hänt under denna tiden! Förmodligen är pappa den ende läsaren som finns kvar här och som nästan varje dag gjort ett besök här i väntan på ett nytt inlägg, men nu behöver du inte vänta längre farsan ;) efter mångamånga sparkar i baken så är jag nu här!


Att försöka mej på att berätta allt som hänt sen sist känns som ett jättelångt och segt inlägg där man ger upp när man kanske har läst en tredjedel. Men en underbar sommar har det varit! Tre grässkördar, helsäd och tröskning, halmpressning, kalvningar och åskväder. Luftballongsfärd, solsken och massa mjölk i tanken. Låter det som en bra sommar? :)

Lite bilder från min sommar innan vi går in i nutid.

           


Men det ABSOLUT bästa är helt klart att lilla (än så länge) Tilda har kommit hit.

 

En helt underbar liten skrutt som jag (trots hennes otroliga hundfisar) inte kan tänka mej att va utan. Tuva och Tilda har verkligen funnit varandra och Tilda fullkomligt avgudar Tuva och vill göra precis allt som Tuva gör och Tuva verkar gilla att fått en liten kusin :) Dom här två brudarna är verkligen mitt allt!! <3

 

Har idag skickat iväg kor till slakt. Ni som följt mej ett tag vet att det är det absolut värsta jag vet MEN som måste göras... Är tacksam att jag bara har 2,5mil till slakteriet så korna får en så bra sista resa som dom kan. Har redan fyllt på med nya djur i lagårn, har hämtat hem tre kvigor och fyra sinkor som ska kalva inom det närmaste veckorna. Helt fantastiskt snälla djur att hämta med ett vakande öga av Tilda såklart :)

   


Inser nu att jag verkligen saknat det här! Att få skriva av sej och få ner sina tankar i text :) Nu ska jag ut med hundarna en sista gång innan vi ska sova. Imorgon lär bli en hård dag och lär behöva all energi jag kan få! Korna ska få sina klövar fixade, äntligen. Så pappa, vi ses imon halv sex!! ;) Gonatt 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 31 oktober 2014 11:23


Mkt nu och dåligt med besök här, sorry! Ska ta mej i kragen ikväll :) Just nu taggar jag upp inför 2a bodypump passet på 1,5år! Åååååh som jag saknat! Lär vagga fram som en anka i helgen :) haha ...

Av Hanna - 28 oktober 2014 21:41


Men nu är den snart över. Väntar på brorsan och hans tjej som är på väg hit med MAT! Åh vilken lyx, så himla skönt att slippa ställa sej vid spisen nu... känns i kroppen att det varit full fart sen kl4 imorse. Har sovit dåligt inatt, vaknat flera gån...

Av Hanna - 27 oktober 2014 20:49


Puh, då va denna månads provmjölkning avklarad. Skönt! Fick lilla mor till hjälp i gropen ikväll... inte ofta hon är med så därför känns de lite extra kul när hon är med :) Har trotsat det regniga regnet och gått en runda med hundarna, gick kan...

Av Hanna - 26 oktober 2014 20:43


Todiloo!!   Här har det varit lite tyst några dar :) har njutit av lite ledighet från gården och då även lite fritt härifrån. Hoppas ni haft en bra helg?? Det har jag :) en riktig superduper helg :)   I fredagskväll efter lagårn tog jag tåget...

Av Hanna - 23 oktober 2014 20:43


Go kväll!!   Begravningen igår gick bättre än väntat. Jobbigast som alltid, ett farväl framför kistan.... Väldigt vacker och fin begravning. Solisten sjöng heltheltlheeelt fantastiskt! Inte ett öga var torrt och jag hade rysningar ända ner till l...

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards