Alla inlägg den 10 september 2013

Av Hanna - 10 september 2013 21:49

För några timmar sen var jag helt säker på att de här skulle bli ett roligt och positivt inlägg. Men saker och ting ändras snabbt, ibland outhärdligt snabbt. Som ikväll.

Klövverkningen gick verkligen över förväntan, på mindre än 6timmar hann vi verka alla de 142korna. Förutom den ökande tendensen med sulblödningar så såg de faktiskt riktigt bra ut. Kände mej väldigt glad och lättad över att de hade gått så bra :)

Men ikväll hände något som jag inte ens i min vildaste fantasi trodde jag skulle behöva vara med om idag, jag förlorade en ko. Kossan började bli lite hängig redan igår och de såg ut som magen hade ballat ur. Imorse hade hon ingen mjölk alls och vi bestämde oss för att pumpa i henne vatten och mat/tarm balans nu ikväll. Vi tyckte alltihopa att hon såg ut o må bättre ikväll men valde ändå att pumpa henne för säkerhetsskull. Drygt en halvtimme senare hör jag o Hanna från gropen hur de väsnas inne i lösdriften och vi båda springer dit ochkonkonstaterar att kossan faktiskt håller på att dö. Vi lyckades få upp henne på bröstet och hörde hur hon tog några rejäla andetag men fick henne sedan över oss och hon slutar att andas igen. Där sitter vi och ser hur livet försvinner från henne och känslan att inte kunna göra nåt är olidlig! Jag hatar den verkligen!!

Insåg också precis att de är dumt att försöka tina bröd på full effekt i fyra minuter i mikron, kvar finns nåt svart degliknande och hela köket luktar som nån har försökt elda upp de... Tankspridd?

De går bra nu!!

Tur man har dom här två <3

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards