Alla inlägg den 18 september 2013

Av Hanna - 18 september 2013 22:05

Vilka dar det har varit, lagen om all jävlighet ni vet ;) men nu börjar vi vara tillbaks på banan igen här. Vet inte i vilken ände jag ska börja...

I måndagsmorse råkade pappa ut för en liten olycka, inget jätteallvarligt men tillräckligt för att få åka ambulans in till KSS. Helt fel plats vid helt tillfälle och pang en kofot rätt i huvudet. Inte en kossefot utan en draslitaochbända kofot :p De går ju så jäkla fort! Men den här gången gick de bra, efter några timmar på akuten och två stygn var han redan hemma <3

Utfodringen havererade samtidigt som två kraftfoderstationer krånglade (igen!!) allmänt kaos alltså. Men nu är allt i sin ordning och vi börjat komma ifatt :) är glad att jag har min lilla wiedeman, hade varit segt o skottkärra ut mat till 140 hungriga damer ;)

Idag har vi gödsla ur och tvättat rent dom tomma hyddorna så nu är dom klara att flyttas in i igen. Fick ju 4 kalvar på lite mer än ett dygn så de fylls på lika fort. En kviga i lösdriften som snart ska kalva tog vi upp i verkstolen, hade början på klövspalt. Så ett fint kopparpastabandage på henne så får vi hoppas de hjälper :) brorsan plöjde klart de som ska höstsås och plogen är tvättad och inställd för iår. Känns faktiskt som en bra dag! :)

Men nu ska jag vila dom blå, imon har jag lagårn ihop med Hanna. Godnatt!

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards