Alla inlägg under november 2013

Av Hanna - 8 november 2013 21:02

En nyfödd plutt kvar att ta hand om innan jag kan sova. Råmjölk är på värmning, bara att vänta... Ha en bra kväll alla :)

Av Hanna - 8 november 2013 07:06

Det finns dagar när man skulle kunna offra ena foten, lätt! Bara för att få sova. Idag är just precis en sån dag. Men mkt står på schemat och om man bara håller igång så brukar man ju kunna vakna till lite :)

Om man inte heter skrållan förstås

Av Hanna - 5 november 2013 22:47

Precis hemkommen från kvällens styrelsemöte. Dåligt med uppdatering men är alldeles för trött för de nu. Lovar att mej i kragen imon! :) på återseende!

De blir tämligen fullt i sängen med två hundar, lycka! <3

Av Hanna - 3 november 2013 21:01

Ikväll så äntligen, min första kvigkalv efter valpas! Som jag har väntat och väntat! Har bara fått pojkar efter honom tidigare och har säkert seminet med honom i två år nu.

Ytterligare en kalv är på väg ikväll :)

Av Hanna - 2 november 2013 17:59

När man har ett litet vilddjur på 4,5 månader som har insett att hon börjar bli stor och når alldeles för mkt får man valpsäkra ;)

Av Hanna - 2 november 2013 17:05

Konstiga kalvar vi har här! ;)

Av Hanna - 1 november 2013 23:09

Idag är ingen vanlig dag för det är världens bästa pappas födelsedag, min pappa alltså ;) så har varit hemma hos Päronen och firat honom ikväll.

Jag och mamma har idag varit nere i Jönköping, tandläkarbesök för min del och då måste vi ju passa på att shoppa lite när vi ändå är där. Hittade en hel del fint till huset som jag letat efter ett tag. Ska visa er framöver. Alltid när vi åker "hemåt" så måste vi besöka mjölkafållan, där ligger världens bästa grill!

Vi äter ALLTID här. Jag lovar att hans mos är det godaste som finns i hela världen! :)

När vi ändå var i krokarna så åkte vi ut till järsnäs och tände ljus på farmor och farfars
grav. Åh vad jag saknar dom!!!

Mina små monster till hundar sover redan och skrållan låter som ett mindre tröskverk på min mage, gonatt!

Av Hanna - 1 november 2013 15:37

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards