Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Hanna - 13 augusti 2014 22:38

Visst är det en skön känsla när saker och ting börjar falla på plats? När man kan skaka av sej saker man grubblat och bekymrat sej över. Har ikväll äntligen fått klart med en vikarie till E som har varit mammaledig sen i slutet av maj. Att det känns välbehövligt med extra hjälp framöver! Tror det här kommer fungera toppen! Bara dom sista detaljerna kvar, kommer somna gott inatt det är en sak som är säker :)


Annars har jag ägnat kvällen åt att förbereda morgondagen, ytterligare ett besök är planerat imorgon. Den här gången hos min redovisningskonsulent. Halvårsbokslut ska knapas ihop imorgon inför nästa veckas gårdsråd. Spännande! Har gått igenom det mesta så tror allt ska vara under kontroll. Har hittat några områden som vi kommer behöva fokusera mer på, där är jag inte alls nöjd med resultatet så här långt men nu har vi ju några månader på oss att förbättra det :) Därför är det ju så viktigt att hålla koll, känna av i tid innan det hinner dra iväg för mycket. Jag stämmer ALLTID av varje månad och jämför mot min budget. Det ger än iallafall lite mer svängrum än att sitta där med skägget i brevlådan vid årets slut, inte kul de inte!  


En sista runda till lagårn sen får det bli sängen för min del, som sagt, krävande dag imorgon med! Men först ska det mjölkas kor som vanligt :)


Kram H

Av Hanna - 13 augusti 2014 18:06

Ojoj vilken dag... skallen känns som ett paket smör som glömts framme i solen, alldeles geggigt! Två möten avklarade, ett kvar men de blir först när jag mjölkat klart det här passet... 1a mötet hade jag på badhuset i skövde, först simmade vi i kanske 20min, en liten lunch på det och sen ner till spa avdelningen. Känslosamt har det varit men jag känner alla redan att det kommer bli så bra och stärka mej!

Ikväll är vi två i mjölkgropen, är vi oftast bara när vi provmjölkar men tänkte paddla och provta ett gäng med kossor ikväll så fjäskade till mej lite hjälp av syster ;)

4kor färre att mjölka ikväll då djurbilen var här imorse och hämta dom för deras sista resa... :( hatar det! Men så är det, bara att bita ihop och fortsätta! Har ju massa kvigor som ska kalva in så får helt enkelt glädja mej åt det istället :)

Bäst o mjölka på :)

Ovido - Quiz & Flashcards