Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Rackans!

Av Hanna - 16 augusti 2014 23:05

Hade precis landat i soffan, tänt lite levande mys, tagit första tuggorna på min för kvällen gjorda kvällssmörgås och skulle precis dra igång en film för lite extra lyx så här en lördagkväll. Vad tror ni händer då??

Jo en granne ringer och i samma stund förstår jag vad hon vill och istället för att svara med ett hej som vuxna civiliserade människor gör kommer jag på mej själv med att skrika neeeeej rätt ut! Ursäktar mej snabbt och lyckas klämma fram ett hej och möts av ett härligt skratt i andra ändan :) jodå, visst var det så att en av mina sinkor va ute på en kvällspromenad på FEL sida staketet, igen... suck! Dessutom är jag ensam hemma ikväll utan bil så fick ta teleskoplastarn dit ;) men när jag kom fram så hade kossan gått tillbaks in i hagen och tagit stängslet med sej :( men som tur var dök pappa upp en stund senare med lite nya stolpar så vi kunde få ihop de lite provisoriskt där i mörket...

En stor fördel med att bo på landet är att man alltid kan räkna med hjälp från sina grannar. Det är verkligen guld! Trots att det är lördagkväll och att dom hade gäster så var dom ändå ute allihopa och höll koll/försökte mota tillbaks henne i hagen tills det att jag hann ta mej dit. Är så tacksam för det, tack snälla ni!!!!!! <3

Idag var jag och lillebror i Habo en sväng. Brorsan fick hjälpa till att få igång en demosåmaskin (likadan som vi har) så jag följde med som lite resesällskap :) men tyvärr hade vi inte vädret på vår sida så såekipaget kunde aldrig lämna gårdsplan...

Nä, nu har jag gjort mitt! Gonatt på er!
/H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 31 oktober 2014 11:23


Mkt nu och dåligt med besök här, sorry! Ska ta mej i kragen ikväll :) Just nu taggar jag upp inför 2a bodypump passet på 1,5år! Åååååh som jag saknat! Lär vagga fram som en anka i helgen :) haha ...

Av Hanna - 28 oktober 2014 21:41


Men nu är den snart över. Väntar på brorsan och hans tjej som är på väg hit med MAT! Åh vilken lyx, så himla skönt att slippa ställa sej vid spisen nu... känns i kroppen att det varit full fart sen kl4 imorse. Har sovit dåligt inatt, vaknat flera gån...

Av Hanna - 27 oktober 2014 20:49


Puh, då va denna månads provmjölkning avklarad. Skönt! Fick lilla mor till hjälp i gropen ikväll... inte ofta hon är med så därför känns de lite extra kul när hon är med :) Har trotsat det regniga regnet och gått en runda med hundarna, gick kan...

Av Hanna - 26 oktober 2014 20:43


Todiloo!!   Här har det varit lite tyst några dar :) har njutit av lite ledighet från gården och då även lite fritt härifrån. Hoppas ni haft en bra helg?? Det har jag :) en riktig superduper helg :)   I fredagskväll efter lagårn tog jag tåget...

Av Hanna - 23 oktober 2014 20:43


Go kväll!!   Begravningen igår gick bättre än väntat. Jobbigast som alltid, ett farväl framför kistan.... Väldigt vacker och fin begravning. Solisten sjöng heltheltlheeelt fantastiskt! Inte ett öga var torrt och jag hade rysningar ända ner till l...

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards