Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Söndagsgolf

Av Hanna - 24 augusti 2014 15:32

Egentligen borde jag inte sitta här utan packa och förbereda tre dagars välförtjänt ledighet... Ett mjölkpass kvar sen så får dom klara sej utan mej i några dar och ja, de ska bli vansinnigt skönt att vara lite ledig. Tre lediga dar hittills i sommar och nu alltså ytterligare tre :) Imorgon är det jag och ett gäng med bönder som flyger till Frankrike. Vet inte om jag ska kalla det semester eller arbetsresa, en kombo kanske? Hoppas det kan göra mej gott och att jag kan slappna av och försöka ladda upp batterierna lite! Har haft ett obehagligt tryck över bröstet sen i tisdags och kanske att det kan försvinna om kroppen får lite vila?? Vi hoppas på det iallafall :)


Efter mjölkningen imorse åkte jag, brorsan, mamma och pappa till Berga golfbana som ligger bara någon km härifrån för en familjedag med södra. Där fick vi prova på golf :) Det är ju såå jäkla kul! Mina fördomar mot denna "snobbsport" är absolut skrotade och jag kan lova er att det inte var mitt sista besök där! Jag må vara helt kass men skam den som ger sej och övning ska ju ge färdighet sägs det?


       


Duktiga instruktörer hade vi :)

   


Hela gänget

 


Gaaalet vackert här <3

   

   


Nu i eftermiddag har jag haft E med sin familj här på besök, hennes dotter är nu redan 2månader och jag kan inte fatta vart tiden tar vägen! Men det känns bra att hon vill komma tillbaks och jobba här efter sin mammaledighet! Vi saknar henne allihopa! Är glad att vi har hittat en tjej som ska vikariera för henne, hon har gjort praktik här tidigare så jag vet att det här kommer bli kanon! Ska bli sååå skönt med extra hjälp i lagårn, har varit lite väl mycket arbete för min del den senaste tiden ...


Nu tickar klockan iväg, bäst och byta om till lagårdskläderna och sätta fart. Måste hinna få upp en ko i verkstolen som troligtvis har åkt på klövspalt! RAJHGSTFATAR!!!! Sen lär jag väl förmodligen fara runt som en värpersjuker höna för att allting ska vara under kontroll när jag flyr landet ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 31 oktober 2014 11:23


Mkt nu och dåligt med besök här, sorry! Ska ta mej i kragen ikväll :) Just nu taggar jag upp inför 2a bodypump passet på 1,5år! Åååååh som jag saknat! Lär vagga fram som en anka i helgen :) haha ...

Av Hanna - 28 oktober 2014 21:41


Men nu är den snart över. Väntar på brorsan och hans tjej som är på väg hit med MAT! Åh vilken lyx, så himla skönt att slippa ställa sej vid spisen nu... känns i kroppen att det varit full fart sen kl4 imorse. Har sovit dåligt inatt, vaknat flera gån...

Av Hanna - 27 oktober 2014 20:49


Puh, då va denna månads provmjölkning avklarad. Skönt! Fick lilla mor till hjälp i gropen ikväll... inte ofta hon är med så därför känns de lite extra kul när hon är med :) Har trotsat det regniga regnet och gått en runda med hundarna, gick kan...

Av Hanna - 26 oktober 2014 20:43


Todiloo!!   Här har det varit lite tyst några dar :) har njutit av lite ledighet från gården och då även lite fritt härifrån. Hoppas ni haft en bra helg?? Det har jag :) en riktig superduper helg :)   I fredagskväll efter lagårn tog jag tåget...

Av Hanna - 23 oktober 2014 20:43


Go kväll!!   Begravningen igår gick bättre än väntat. Jobbigast som alltid, ett farväl framför kistan.... Väldigt vacker och fin begravning. Solisten sjöng heltheltlheeelt fantastiskt! Inte ett öga var torrt och jag hade rysningar ända ner till l...

Ovido - Quiz & Flashcards