Alla inlägg den 9 september 2014

Av Hanna - 9 september 2014 21:59

Tidig kväll och nu väntar sängen för min del :) har ni haft det bra idag? Jag har varit ilskandes arg idag, tänker bespara er det gnället nu men några kommer framöver få sina ägg vidbrända det kan jag lova ;)

Är helt fantastiskt skönt att Josefine nu jobbar här, funkar hur bra som helst :) att vi dessutom nu har extra hjälp av veronica som ska vara här i 4 veckor på praktik gör att jag äntligen kan börja slappna av lite. Gäller bara att fortsätta öva på att delegera :)

Planerat besättningsbesök av veterinären idag och ett gäng med kalvar har blivit avhornade. En av töserna somnade vid maten <3

Tog in 1003 i en kalvningsbox tidigare ikväll, kollade till henne nyss och det får nog bli en nattlig runda hos korna inatt. Hon gick runt och lyfte på svansen i boxen så kanske att en bebis är på väg... ibland är dom bra på att luras men hellre kolla en gång för mkt ;)

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards