Alla inlägg den 10 september 2014

Av Hanna - 10 september 2014 21:43

Onsdagkväll och jag har unnat mej lite mitt i veckan mys... lagad middag och tända ljus, så värd det! :) har en otroligt bra känsla i kroppen. Längesen jag mådde såhär bra! Även att några svåra och tunga beslut väntar så känns det ändå som att saker och ting håller på att komma iordning i mitt liv.

Eftersom vi är lite extra folk nu så har jag äntligen börjat greja med sånt som jag velat ha gjort länge men aldrig fått nån ledig tid till.... självklart har jag ju mina små hjälpredor till hjälp ;)

Skåp har plockats ur, torkas rena och massa skit är slängd. VARFÖR sparar man på sej så mkt bröte som man aldrig använder? Förhoppningsvis kommer det nu bli lättare för mej och övriga arbetsstyrkan att hitta de vi letar efter :)

Medans tjejerna mjölkade ikväll fick jag ytterligare lite tid till annat. Strödde kalvningsboxarna, mjölkade av sinkorna, tog upp en ko i verkstolen som fått klövspalt igen och en massa sopande och pillande :) vid halv åtta (!!!) tog jag kväll då tjejerna fixade det sista utan mej :) Dom är verkligen guld!

Nu ska jag ut en sista vända och kolla så allt är lungt i lagårn inför natten. Imonbitti får jag hjälp av H i lagårn och ska då passa på att paddla och provta några kor. Alltid är det nåt :)

Vi hörs imorgon igen :)
Kram H

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards