Alla inlägg den 18 september 2014

Av Hanna - 18 september 2014 23:08

Finns det nån bättre känsla än att få sjunka ner i en varm mjuk säng efter en hård arbetsdag? De är först nu man känner hur trött man faktiskt är! När det är full fart hela tiden hinner man inte känna efter, tur är väl de :)

Efter lagårn imorse blev det mer traktorkörning för min del. Jag och Johnen (vi kallar ena traktorn så) har umgåtts fram tills dess Tobbe kom och löste av mej då det var lagårdsdags igen. Än så länge flyter skörden på kanon och vi har redan kört in närmare 70ha sedan igår :) bara ca 30ha kvar att köra nu :)

Som vanligt när det är skörd så är det ju ALLTID något som ska krångla i lagårn och så även denna gång... inget allvarligt dock och har kunnat laga det nu ikväll. Ett utslitet pulshjul till ena skrapgången. Dessvärre hade jag inga sådana hemma i lager (dåligt, jag vet) så fick bli ett samtal till servicemannen. Han hade några liggandes i sin servicebuss så när lagårn va kvar igen tog jag mej en liten tur med bilen och hämtade hem grejerna. Åh va skönt det är när servicen finns nära och dom svarar trots klockan passerat 17 med några timmar!! Guld!! Så nu är det lilla gummihjulet bytt och ska förhoppningsvis snurra ett bra tag framöver :)

Nu blir det inte många fler rader från mej idag... har nu lyckats varva ner så jag kommer nog slockna så fort jag lägger telefonen ifrån mej :) imon är det redan fredag! Jisses! Har en rolig grej på gång i helgen som jag verkligen ser framemot!!

Gonatt!!

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards