Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Hanna - 1 oktober 2014 21:05

  Goder afton!


Alla vi som tittat på bonde söker fru räcker upp en hand   


Jag som inte brukar titta hann se en hel del idag med! Väcker enorma minnen och känslor såklart. Får nästan lite ont i magen när jag tänker tillbaks på speeddejterna, om man tycker det är jobbigt med en "vanlig" 1a dejt, lägg då till ett trångt varmt rum, 2 kameramän, 2ljudtekniker, redaktörer, assistenter strålkastare och reflekteringskärmar! Mamma mia, hur undviker man att bli nervös då? Ni som har superduper minne minns säkert mina speedejter som katastrofala! Tysta, tafatta och gaaalet pinsamma, så illa var det inte hela tiden men det var det man valde att ta med och visa på tv.... Det som ändå är så fantastikt med det här programmet är ju faktiskt att det funkar för en del, kärlek vid första ögonkastet och ja, resten vi ni nog bättre än mej. Jag får ibland frågan om jag ångrar att jag var med i bonde söker fru och om jag är ledsen över att jag inte lyckades träffa någon.


Nej, jag ångrar inte att jag var med i programmet. Men om jag hade vetat vad det skulle innebära och hur saker och ting skulle förändras hade jag nog funderat några rundor till.... Såklart har medverkan i programmet öppnat dörrar som aldrig skulle öppnas annars men också har det dragit med sej väldigt mycket skit, tyvärr...


Nej, jag är inte ledsen. Men det är klart att det hade varit kul om det lett till något bra! Kände mej jättemisslyckad efter programmet och det kändes som jag svek produktionen, programmet och alla 1,3miljoner tittare som vi hade varje vecka. Man fick ju världens chans och så slutar det i mer eller mindre fiasko? Mitt redan svajiga självförtroende blev ju knappast bättre som ni förstår...


Men såklart har ju hela den här cirkusen gett otroliga erfarenheter! Att göra tv är väldigt roligt! Dom bästa minnen har man från allt dumt som hände runt och under filmandet. Alla gånger vi fick filma om, dom sena synkarna då allas våra ögon gick i kors och inte mycket av det materialet gick att använda. Tänk er själva. Klockan närmar sej 12 på natten, vi har filmat i minst 15timmar och det är sista synken för dan. Alla är trötta och vill bara bli klara. Du sitter där på en stol med strålkastare i ögat och ska försöka komma på en bra formulering på frågan den ena redaktören just ställde där man ska få med frågan i svaret så ingen tror att det är en fråga utan något man kom på alldeles själv. När du börjar prata ser du i ögonvrån hur kameramannen lutar sej bakom och börjar hälla i droppar i ögonen. Hur många skulle klara sej att hålla sej för skratt då och inte komma av sej?? Jag erkänner, jag gjorde det inte! Inte resten av teamet heller ;)


Som sagt, många minnen och mycket känslor, skulle nog kunna tråka ut er i timtal med alla tokigheter som hände de där intesiva veckorna

 

 


Nu ska jag snart tacka för mej, en sista check i lagårn och sen blir det sängen för min del.... Känns så jäkla gött att vi äntligen fick korna flyttade idag. Skönt med lite plats för nya stjärnor i lösdriften :)


Hängde upp ena gardinen på prov idag, så himla bra! Men en strykning kommer dom behöva innan dom hängs upp. Kommer nog trivas i sovrummet ännu mer nu!


Kram H

 

Av Hanna - 1 oktober 2014 14:23

Då har höstens stora flyttlass på kor gått! 33stycken har fått lämna lösdriften och flyttat ner till gamla lagårn. Blir en spännande kväll för mej där nere ikväll :) många av dom har bara blivit mjölkade i gropen tidigare. Oftast brukar det gå bra bara man är lite försiktig och tar det väldigt lugnt. Åh, jag tycker det ska bli mysigt att kura ner sej mellan töserna i vinter :)

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards