Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Hanna - 5 oktober 2014 21:32

Det är en jobbig känsla, när man på bara några ynka sekunder känner hur luften går ur en och kroppen bara stänger av...


Jag

HATAR

det!


Men jag vet också att om det är någon gång man ska lyssna på kroppen så är det nu. När den går in i standbye läge för att skydda det som är viktigast, min egen hälsa. Jag.


Jag känner mej som en urvriden trasa... inte fysiskt utan snarare psykiskt. Kraften tar liksom bara slut. Man orkar inte tänka, man orkar inte känna allt är bara tomt! Skulle någon knacka med en hammare på huvudet skulle det förmodligen eka lika tomt som en tom gammal plåtburk.


Det enda jag mäktade med igår var lagårn morgon och kväll... resten av tiden sov jag eller va djupt inne i en bok. Att läsa är viktigt för mej. Det finns inget som är så bra på att få min hjärna släppa tankar på allt annat och istället måla upp bilder av händelser som utspelar sej i boken. Jag glömmer verkligen tid och rum, verkligen! Ibland för jag tom ställa timer när jag läser för att inte råka ligga vaken en hel natt att läsa...


Jag vet också att jag håller på att läka, det som jag så länge stängt och låst in långt inne i mej själv är nu på väg upp till ytan. Jag vet att det är enda sättet att bli av med skiten men det är svårt när det gör så jäkla ont och får än att må så dåligt! Men jag vill inget hellre än att läka, att hela jag ska kunna få leva igen och inte gå runt med trampande elefanter som ständiga vapendragare, det får helt enkelt vara nog nu!


Smärtan känns ändå lite befriande, något viktigt är på väg att hända och allt jag behöver göra egentligen är att låta det ske. Inte vända bort när det bli för jobbigt utan stå emot. Det är inte jag som ska skämmas, det är han!


 



Av Hanna - 5 oktober 2014 11:24

Alice <3

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards