Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Höststorm

Av Hanna - 7 oktober 2014 21:24

Hej på er i höstrusket! Eller storm kanske skulle passa bättre? Här regnar det på tvären och blåsten får hela huset att knaka. Dom obligatoriska ljusen är tända och jag bara älskar doften som sprids här i vardagsrummet... Tuva ligger här jämte mej i soffan och drar sina timmerstockar och snart borde jag dra mina också :)

Har veckan börjat bra? Jag hade en kanondag igår och dagen idag har tillbringats hos min revisor. Lagom mosig i skallen nu :) men skönt och gjort ett röj bland sifforna och jag är så förbannat stolt över det jag åstadkommit!! Jag lär mej nya saker hela tiden och det är så kul att få fortsätta att utvecklas :)

Imorgon ska jag göra ett rejält röj här hemma. Massa kalvar som ska flyttas om och en del djur ska börja plockas hem från betena. Ska bli skönt att få hem dom och pyssla om dom i lagårn istället. Några av tjejerna ska få flytta till kvighotellet över vintern då jag inte har plats till alla här.

Nu får det allt bli sängen för min del... är det bara jag som blir lite extra trött när det är riktigt ruskigt ute??

Kram H

 
 
Ingen bild

Anders

9 oktober 2014 07:54

veckan började kanon med klöverkning här och hos grannen, sen har den fortsatt lika bra med installning av djur så när det nu regnar o blåser från alla håll är jag minst lika trött som dig!! :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 31 oktober 2014 11:23


Mkt nu och dåligt med besök här, sorry! Ska ta mej i kragen ikväll :) Just nu taggar jag upp inför 2a bodypump passet på 1,5år! Åååååh som jag saknat! Lär vagga fram som en anka i helgen :) haha ...

Av Hanna - 28 oktober 2014 21:41


Men nu är den snart över. Väntar på brorsan och hans tjej som är på väg hit med MAT! Åh vilken lyx, så himla skönt att slippa ställa sej vid spisen nu... känns i kroppen att det varit full fart sen kl4 imorse. Har sovit dåligt inatt, vaknat flera gån...

Av Hanna - 27 oktober 2014 20:49


Puh, då va denna månads provmjölkning avklarad. Skönt! Fick lilla mor till hjälp i gropen ikväll... inte ofta hon är med så därför känns de lite extra kul när hon är med :) Har trotsat det regniga regnet och gått en runda med hundarna, gick kan...

Av Hanna - 26 oktober 2014 20:43


Todiloo!!   Här har det varit lite tyst några dar :) har njutit av lite ledighet från gården och då även lite fritt härifrån. Hoppas ni haft en bra helg?? Det har jag :) en riktig superduper helg :)   I fredagskväll efter lagårn tog jag tåget...

Av Hanna - 23 oktober 2014 20:43


Go kväll!!   Begravningen igår gick bättre än väntat. Jobbigast som alltid, ett farväl framför kistan.... Väldigt vacker och fin begravning. Solisten sjöng heltheltlheeelt fantastiskt! Inte ett öga var torrt och jag hade rysningar ända ner till l...

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards