Alla inlägg under mars 2013

Av Hanna - 31 mars 2013 22:00

Eller säger man de såhär i påsktider? Hur som, jag har iaf haft några fantastiska dar! Här händer de verkligen grejer :) måste ta mej tid och sätta mej vid datorn och skriva ett rejält inlägg! Men det blir inte ikväll, märks att de försvann en timme inatt...

Har fått hjälp av syster med "projekt hall" och en bit på väg har vi kommit. Tak och väggpanel ska vitmålas och bortbortbortbort med allt 70tals furu!! Tapeter är beställda och har lovat mej själv att nästa helg SKA det vara klart! :) tror ni jag lyckas?

Av Hanna - 27 mars 2013 14:19

Men säkert blir jag bättre och bättre. Har en vecka kvar av sjukskrivningen men hoppas krafterna ska va tillbaks lite tidigare än så. Försöker vara med och ge kalvar och lite sånt... Men framförallt vila! Nu vill jag inte behöva bli sjuk mer det här året!

Solen skiner och visst luktar det lite vår ute? Har varit ute på en liten promenad med Tuva och bara njutit!

Av Hanna - 24 mars 2013 21:30

Som ni säkert har märkt har jag lyst med min frånvaro här inne igen... Men inte för att jag inte hunnit denna gången (är det nåt jag haft så är det tid) utan för att jag inte orkat. Den trötta och dåliga känslan jag hade förra helgen fick i början av veckan sin förklaring. Sjuk, igen.... Som efter ett besök hos läkaren slutade i ytterligare en pencillinkur :( Bihåle- och lunginflammation, ja tackar jag! Men botten är nådd och passerad och äntligen börjar pencillinkuren göra sitt och jag hoppas nu det kommer fortsätta åt rätt håll! Men är hemskt frustrerande att inte kunna/få/orka jobba!


Min familj är en guldklimp som får dra ett oerhört tungt lass nu! Är tacksam att jag har dom ska ni veta :) Hur hade jag klarat mej annars?


Nu ska jag göra allt jag kan för att bli frisk och få jobba med mina finfina damer igen! Saknar <3


   

Av Hanna - 17 mars 2013 20:57

Jag hoppas det är sviterna efter infektionen och influensan som gör att jag fortfarande känner mej ständigt trött och negativ. Vill inget hellre än att känna mej frisk och orka allt som jag så gärna vill och måste få gjort! Jag brukar inte bete mej som en pessimist (det lämnar jag åt farsan   ) och det är grymt irriterande att inte riktigt känna sej som sej själv... Hmm hur snurrigt lät inte det då??


Jag tycker faktiskt att jag är rätt bra på att se framåt och fokusera på sånt som jag själv kan påverka och skita i att gnälla på allt som man ändå inte kan göra något åt. MEN nu känns det som minsta lilla motgång blir som att ta sej över Mounteverst, varför?



Av Hanna - 16 mars 2013 17:51

Att det kan blöda så från en trampad svans! Men ett tryckförband ska förhoppningsvis råda bot på de!

Av Hanna - 16 mars 2013 14:06

Har kört iväg ett lass med kvigor till kvighotellet så nu är det storstädning innan nästa grupp får flytta in.

Och fast teleskopan inte är gjord för att kunna sitta flera i så hindrar ju inte de Tuva :)

Av Hanna - 15 mars 2013 22:11

Och ännu längre kväll... Men mkt har hunnits med! :) flyttat kor mellan ladugårdarna bland annat. Valde att ta upp 769 till en kalvningsbox i nya stallet för att ha lite bättre uppsikt på henne. Hon är ju fjärdekalvare nu och fick kalvförlamning vid förra kalvningen. Så det fick bli en liten solskenspromenad för hennes del. Ville inte hon skulle studsa runt i djurtransporten!

Ikväll när jag började bli klar för dagen började 1029 att kalva. Kalvning gick på ett litet kick och jag inte fatta att hon fick ut den bjässen till kalv så fort! Kul att de va en kvigkalv :)

Imorgon är det kalvarnas tur att flytta runt!

Av Hanna - 14 mars 2013 12:06

Vliken helt underbar dag så här långt! Visst magen är rätt så sur för att frukosten har uteblivit så här långt men maten puttrar på spisen så snart blir nog även den nöjd :)


Hade Olle från Växa ute på besök när jag va klar med morgonbestyren och dräktighetsundersökte ett gäng med kor. Är så oerhört skönt att få dom bekräftade som dräktiga. En av damerna som det hade blivit tur att känna på idag va ju Doris, en av mina jerseykor som jag skriver om titt som tätt. Vet ni? Hon va dräktig!!! Med sin 8e kalv dessutom! Underbara ko!


 

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards