Alla inlägg under december 2013

Av Hanna - 10 december 2013 22:18

Några fullspäckade dagar har de sannerligen varit och imorgon lär jag nog bokstavligen talat få krypa ur sängen. Känner att jag har en begynnande träningsvärk att se framemot! :) hade ett möte inbokat i fkp i eftermiddag och passade på att åka in en timme tidigare för att passa på att träna igenom kroppen. Att de va längesen nu! Hoppas jag nu får vara frisk så jag kan komma igång med min träning ordentligt igen. Inga fler penicillinkurer här inte!!

Jag hoppas eran vecka har börjat bra? Två veckor kvar till jul, hur gick de till??

Kungen (eller snarare drottningen) i lagårn, katten med koll :)

Av Hanna - 8 december 2013 21:43

Till er som hatar snö och vintern så kommer här tvärt några bilder som ni säkert helst vill slippa se. Men här älskar vi snö och vinter och jag vet inte vilka som är lyckligast, Vi eller hundarna. Lillebror fick på sej pappas gamla vaka på räv overall och hade fullt ös i snön med hundarna :)

Av Hanna - 7 december 2013 22:51

Är ute och kollar till korna en sista gång innan de blir dax för sängen. Plogen till bandfoderfördelaren har spökat lite ikväll så vill bara kolla att allt funkar så jag slipper mötas av ett tomt foderbord och hungriga kor imonbitti! Här har nu tempen sjunkit till -10 grader ikväll, åh så vackert de är nu! Snälla snö, stanna kvar :)

Gammeldamen Doris är brunstig ikväll och har världens partyhumör här nu. Hon lär nog se till att de inte blir en lugn stund här än på ett tag :) inte illa av en 10åring! Finfina Doris! <3

Av Hanna - 6 december 2013 22:27

Hej på er! Vilket tålamod ni har som tittar in här fast det har varit tomt med inlägg här det sista. Det är så mkt som har hänt och jag har helt enkelt mått för dåligt för att överhuvudtaget orka tänka på ett inlägg här... Den senaste tiden har stundtals varit mardrömslik och jag har nu en bit innan jag är "tillbaks" kommer inte nämna mer än så här och nu. Kanske kommer jag framöver ta upp det här kanske inte...

Hur har Sven varit hos er?? Här blåser det fortfarande på rätt så ordentligt och drivorna blir ju inte mindre direkt, men jag älskar det! Underbara härliga snö!! Vet inte vilka som är gladast här idag, jag eller hundarna ;)

Kalvarna fick bli inlåsta i sina hyddor idag för att slippa vara ute i den värsta blåsten, dom ligger och myser i sina hyddor och verkar må riktigt bra trots vädret utanför.

En sista koll ute hos flickorna sen får det vara bra för idag tycker jag! Trevlig helg :)

/H

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards