Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Vilsen

Av Hanna - 13 oktober 2014 20:58

Vilse,

jag tittar mej omkring men allting känns så obekant

är det bra eller dåligt?

Jag försöker känna men det känns bara tomt,

tomt inombords...

Som att brytaren står på off.


Jag tänker att nu får det nog vara nog

jag orkar liksom inte mer.

Det är dags att vakna,

aktivera det som varit avstängt så länge,

dags att leva, känna och njuta.


Jag tittar mej omkring igen,

med nya ögon.

Och då ser jag, känner jag.

Solen

Vinden

Dofterna

Stigen,

stigen som leder framåt.

Stigen lockar mej, väcker mej.

Det är dags att gå.


Jag tittat ner på mina fötter.

Jag har stått här alldeles för länge ,

det är för upptrampat.


Med nyvunna krafter provar jag,

ett steg fram, två steg fram.

Gruset knastrar under mina fötter,

det känns skönt, tryggt på nåt sätt.

Jag ler,

kan inte sluta!

Är det nu det händer?


Stigen,

den har jag aldrig gått på tidigare.

Men ändå vet jag att den är rätt.

Det är dit jag ska!

Jag känner det i hela kroppen,

jag läker. Äntligen.

Känslan är lycka, lättnad och befriande.


Stigen,

den tänker jag följa vart den än leder mej.

Jag är redo,

så redo man kan bli.

Jag kommer klara det,

jag vet att jag kommer klara det!




Min vandring börjar nu, följer ni med??


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 31 oktober 2014 11:23


Mkt nu och dåligt med besök här, sorry! Ska ta mej i kragen ikväll :) Just nu taggar jag upp inför 2a bodypump passet på 1,5år! Åååååh som jag saknat! Lär vagga fram som en anka i helgen :) haha ...

Av Hanna - 28 oktober 2014 21:41


Men nu är den snart över. Väntar på brorsan och hans tjej som är på väg hit med MAT! Åh vilken lyx, så himla skönt att slippa ställa sej vid spisen nu... känns i kroppen att det varit full fart sen kl4 imorse. Har sovit dåligt inatt, vaknat flera gån...

Av Hanna - 27 oktober 2014 20:49


Puh, då va denna månads provmjölkning avklarad. Skönt! Fick lilla mor till hjälp i gropen ikväll... inte ofta hon är med så därför känns de lite extra kul när hon är med :) Har trotsat det regniga regnet och gått en runda med hundarna, gick kan...

Av Hanna - 26 oktober 2014 20:43


Todiloo!!   Här har det varit lite tyst några dar :) har njutit av lite ledighet från gården och då även lite fritt härifrån. Hoppas ni haft en bra helg?? Det har jag :) en riktig superduper helg :)   I fredagskväll efter lagårn tog jag tåget...

Av Hanna - 23 oktober 2014 20:43


Go kväll!!   Begravningen igår gick bättre än väntat. Jobbigast som alltid, ett farväl framför kistan.... Väldigt vacker och fin begravning. Solisten sjöng heltheltlheeelt fantastiskt! Inte ett öga var torrt och jag hade rysningar ända ner till l...

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards