Alla inlägg under maj 2013

Av Hanna - 24 maj 2013 05:47

Av Hanna - 23 maj 2013 22:37

Idag hade jag äntligen ett pass inbokat med min PT på gymmet! Tre månader sen sist och som jag längtat! En timmas intensiv träning med både puls och styrka, härligt! Orkade knappt ta mej ut till bilen efteråt :) hoppas på lite go träningsvärk imon nu då, bästa beviset på ett bra genomfört pass.

Ikväll har jag och farsgubben provmjölkat, flöt på riktigt fint! Kul att dom mjölkar så himlans bra nu :) är mest nyfiken på cellerna
som vanligt. Kan ju ändra sej lite efter betessläppet förra veckan, men dom verkar ligga stadigt runt 100 i tanken ändå :) tackar vi för eller hur?!

Ni ser vilddjuret va? ;)

Av Hanna - 21 maj 2013 21:23

Ja, jag skäms! Mitt hektiska verkar inte hinna med allt MEN det hoppas jag ni har förståelse för :) Här händer det grejer precis hela tiden :) Korna är ute, vårruset är sprunget (gaalet stolt över mej själv!) ett ledigt dygn i stockholm med hotellfrukost och rockmusikal, Rock of Ages - som råkar vara det bästa jag sett tror jag!!! Den årliga traktorpullingen i Lidköping, Eurovison och såklart, en massa jobb :) Redan tisdag kväll och jag undrar som vanligt vart tiden tar vägen?


Just nu läggs den mesta tiden här på stängsel och att släppa ut djur, regnet har äntligen hittat hit och markerna grönskar fort nu :) men någon 1a skörd den 25maj tror jag inte på iår... Korna fortsätter mjölka bra även på betet, 33-34kg mjölk per ko känns väl ändå helt okej tycker jag :)


 


Småkalvarna fick komma ut i helgen, vilka glädjeskutt :)

 


Tuva passar på att bada i kärret idag när vi gick och "freade" som det tydligen så fint heter här uppe, kan ni förstå att jag såg ut som ett fån när jag fick höra det "begreppet" första gången?! Öh?

 


Hunden är duschad och nu är det bara jag kvar innan jag kryper till kojs och tackar för denna dag :)

PW

Av Hanna - 12 maj 2013 00:56

Idag tog jag o tuva ett litet break från alla måsten och attgöralistor och tog en härlig PW med mamma. Så jäkla underbart! Vädret
kunde inte varit bättre och naturen visade sej verkligen från sin bästa sida...

Av Hanna - 8 maj 2013 10:03

Många undrar hur jersey fungerar ihop med holstein... Inga problem om ni frågar mej, dom är riktiga tuffingar :)

Av Hanna - 7 maj 2013 23:46

Börjar nog kunna titulera mej nattbloggare snart :) Ögonen går minst sagt i kors men hade en stor faktura hög som jag blundat för alldeles för länge men nu är den betalad och klar! Känns skönt! Har brorsan i telefon som sällskap då han sitter ute hos andra bönder och sår vilket han gjort de senaste tre dygnen. Han är duktig han :)


Idag har det hänt grejer här ska ni veta! Projektet som påbörjades igår kunde avslutas idag och det känns riktigt riktigt bra :) Vi började gräva igår jag och pappa, han med den stora skopan och jag med den lilla skyffeln.

   


Och som alltid så ska ju båda Tuva och katten hjälpa till, eller ja...


   

Inte så mycket till hjälp kanske ;) Men koll har dom!

     

Idag kom betongen, va på håret vi hann klart med all armering och najjning och allr va de va :) Men himla bra blev det! Kommer bli mycket trevligare för korna att ta sej in och ur lagårn i sommar. Skönt att kunna skrapa rent! Har önskat mej de här hårdgjorda ytorna de se senaste två åren och igår kunde jag inte hålla mej längre utan ringde in till Falköping och beställde ett lass med betong :) En fördel med att vara chef ;)


  

Har gjort nåt helt galet ikväll, pressat halm! Nu skrattar säkert många av er men det är säkert! Kändes allt lite konstigt! Hade en blöt åker som vi aldrig kom ut på i höstas efter att den blev tröskad så halmen har legat kvar hela långa vintern och om vi skulle kunna plöja upp åkern igen så var vi ju tvungna att få bort halmen så va bara tvungen att testa om det gick att pressa ihop den :) och det gjorde de ju med! finfint! Ni ska få se bilder imon :)


Nu måste jag bara s.o.v.a

Av Hanna - 6 maj 2013 23:30

Åh vilken dag! Sol och värme, t-shirt jobbar väder :) underbart! Borde varit i säng för längesen som vanligt men har ju så mkt att fixa med. Och idag har det varit riktigt kul de vi har grejat med jag och pappa! Orkar inte sätta mej och skriva ett långt inlägg med bilder och allt, det sparar jag till imorgon när förhoppningsvis det är färdigt. Men en ledtråd kan ni få ;)

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards