Alla inlägg under november 2013

Av Hanna - 19 november 2013 22:30

...det är här! Sorry! Förstår inte vart tiden tar. Vägen nånstans! Känns som stöld ;)

Har redan gått 4far sedan nickelbacks konsert i Göteborg, sjukt! Men vilken underbar kväll jag hade i Scandinavium :)

På gården är det verkligen fullt upp nu!! Finns hur mkt som helst som måste göras och så om inte de vore nog så känns det dom det är möten o träffar inplanerade var och varannan dag! Men visst är det samtidigt kul att de händer saker?!

Har flyttat en massa kor idag och några fler ska de flyttas, helst imon. Får inte heller glömma skicka iväg min beställning på doser, sista dagen imorgon. Händer ju så mkt på listorna så är mkt nytt att läsa på till varje beställning men har nog rätt så klart för mej vad jag vill ha :)

Bäst att lägga ifrån mej telefonen nu kanske, har passat på att svara på lite mejl från telefonen (och jag som skulle somna tidigt! Hmmn) men det är så himla kul att läsa alla fina ord som ramlat in på mejlen sen mitt lilla "föredrag" förra veckan, värmer i hjärtat :) natti!

Av Hanna - 15 november 2013 19:04

Åh, de händer så mkt just nu och jag hinner ju inte informera om allt! Dåligt! ;) sitter för tillfället i Scandinavium och väntar på att mina favoritkillar i nickelback ska inta scenen. Är så förväntasfull! Spelningen i sthlm förra hösten var grym och nåt säger mej att den här inte kommer bli sämre!! ;)

Ha en fin kväll alla!

Av Hanna - 13 november 2013 18:41

Mjölkningen är igång tyvärr en timme sent ikväll. Men det är smällar man får ta efter en bra greppa näringen dag i vara. Mitt lilla framförande gick bra, trodde jag skulle dö av nervositeten före men den släppte allt eftersom. Mer om dagen kommer senare ikväll, bäst jag jobbar på här :)

Av Hanna - 12 november 2013 23:57

Av Hanna - 11 november 2013 21:25

När en sinko blir kalvsjuk nästan en månad tidigaren beräknat får man väldigt dåliga vibbar och när det dessutom går flera timmar utan att det händer nåt får man ännu sämre vibbar. När man sedan går in och känner efter kalven och konstaterar att den ligger i läge och man inbillar sej att det rycker lite i ena benet blir man fundersam. Man börjar dra och när huvudet är ute blir man först väldigt förvånad och fullkomligt överlycklig när man inser att kalven faktiskt lever!

Är inte livet fantastiskt?? Mot alla odds så är det en pigg liten krabat som kommit till världen, dock väldigt liten. Får forska imorgon och kolla upp semineringar på henne.

Av Hanna - 10 november 2013 20:40

27år går fort!! Herregud!

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards