Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Hanna - 7 juli 2014 20:07

GRAGHRG!!!!!!!!!!!!

Av Hanna - 7 juli 2014 13:24

I två veckors tid har jag fört ett litet mindre krig med 1162. Hon har verkligen tokvägrat att lägga sej i liggbåsen utan tycker att skrapgången är ett mycket bättre alternativ. Där går våra åsikter grovt isär... hon ser ständigt ut som att hon tagit ett litet dopp i gödselbrunnen och jag gillar det inte. Hon är snäll att få upp i liggbåsen men vägrar lägga sej i dom. Vet inte hur många gånger vi bundit fast henne men hennes tålamod på att vägra slår alla rekord... hade ett samtal med henne senast imorse om vad jag tyckte om hennes påhitt. Därför är det inte så konstigt att jag tappade hakan när jag tog min runda i lösdriften för en liten stund sen...

Nu hoppas vi bara att detta inte är ett engångsligg (haha, förlåt! Kunde bara inte låta bli)

I fredags gjorde mina två praktikanter sina sista pass så nu är jag ensam med de dagliga rutinerna igen... man vänjer sej fort vid lite extra hjälp! Men nu är iaf de avklarat också! Kornas vattenkar och koppar är rengjorda och saltstenar påfyllda där dom var slut. Extra viktigt nu i värmen med vatten och salt till djuren!

Av Hanna - 7 juli 2014 05:40

Sommarmrogon <3

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards