Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Hanna - 27 juli 2014 22:32

När man för en gångs skulle ska skriva ett seriöst inlägg på datorn och har offrat säkert 15min av sin sömn. Skrivit och laddat upp bilder så hänger sej datorn och tappar internetanslutningen när man till sluttrycker på spara. JAG TROR JAG SMÄLLER AV!

Så här sitter jag sur o tvär o fipplar på lilla telefonen. Inte min dag idag heller tydligen. Aldrig att jag orkar skriva om all text här... ni får tyvärr hålla er till godo med det här och hoppas på bättre lycka imorgon! Måste sova nu!

(Måste ju bjuda på nån bild iaf så varför inte på mina små hjälpredor, läs viärmestivägen, Alice & Clinton ;)

Av Hanna - 27 juli 2014 08:07

Wohoo! Lyckades skrapa ihop hela 7 timmars sömn inatt :) när hände det senast? Lite lättare att komma upp imorse :) morgonmjölkningen rullar på. 1a gruppen avklarad och nu är det bara dom äldre damerna kvar. 1a gruppen med alla nykalvade kvigor tar tid men flöt ändå bättre idag än igårkväll. Oj vad seg och trött jag va då! Kropp och fötter värkte på mej och jag trodde aldrig jag skulle bli klar i lagårn... det märks att det sliter att jobba i värmen. Men är så mycket som ska göras så det är bara att bita ihop och kämpa på! Verkar ju som det ska bli lite svalare....

Fick ytterligare en kalv igår!

Längst bort på betet givetvis!

Vi han även flytta om alla kalvar så jag kunde ställa mej och tvätta rent kalvhyddorna. Även kalvningsboxarna blev urstädade och nyströdda så nu är vi redo för nya kalvningar :)

Bäst att återgå till arbetet!

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards