Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Hanna - 8 juli 2014 14:23

Svetten forsar verkligen! Men åh va skönt med lite värme :) va riktigt nära på att lägga mej i kvigornas badkar innan när jag gjorde rent dom och fyllde på med nytt färskt vatten. Idag gjorde de ingenting att jag lyckades skvätta i vatten i mina gummistövlar, va riktigt skönt! ;)

Tog ett ryck efter frukosten och städade upp ute hos kalvarna. Har blivit lite eftersatt där nu de sista dagarna då vi lagt all vår kraft och tid på gräset. Strött i alla boxar, gjort rent foderkrubborna och passade även på att köra bort allt bös o spill som alltid (av någon anledning) blir liggandes överallt. Mycket trevligare både för mej och djuren med lite fint omkring oss :)

Brorsan håller på och tvättar rent efter skörden. Ett himla slit! Känns lite taskigt att det alltid blir han som gör det men han gör hellre det än och är i lagårn. På så sätt kompletterar vi varandra bra, brorsan och jag :)

Av Hanna - 8 juli 2014 10:02

Det som började som en bra morgon övergick till en mindre bra morgon när jag hittade de här bakom en av mina favoritkor

Ett pyttelitet kalvfoster :( :( :( skit också!! Ibland känns det verkligen lite extra motigt!

Ska nu slänga i mej lite frukost efter morgonens lagårdspass. Har haft hjälp av avbytartjänst idag så övriga familjen har fått sej en välförtjänt sovmorgon! Redan 24grader ute så bäst att snabba på så man hinner med det mesta innan värmen blir för slitsam att jobba i...

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards