Alla inlägg den 11 september 2014

Av Hanna - 11 september 2014 13:26

Ett besök i sinkohagen såhär mitt på dagen ;)

Ibland önskar jag att man också kunde dela dofter, ljud och känslor i en bild... önskar alla fick uppleva det jag gör just nu! Ljudet av syrsor, insekter som surrar, gräs som tuggas och grannens traktor som puttrar bort i fjärran... vinden är varm och solen värmer! Man kan inte tro att det redan är september!

Mina damer vet verkligen hur man njuter av en semester, se och lär!!!!!!

Måste komma ihåg och ta med kameran hit imon, är så vackert att jag nästan dör!!

Av Hanna - 11 september 2014 10:25

Hej hej:)


Har hamnat i en posotiv toppform! Hur gick det till? Känner mej glad, upprymd och energisk. Underbara känslor :) Frågan är vad jag har gjort??


Har precis tryckt på en BESTÄLLA knapp och vet ni, det känns så himla bra. Att till slut bestämma sej över saken man funderat över, vridit argument för och emot säkert 100885679gånger när svaret egentligen är enkelt. Saker som underlättar arbete och sparar tid är en bra investering! :)


Morgonmjölkningen har gått bra, hela 11kor är provtagna och proverna ligger redan i lådan och väntar på den gula bilen. Får se om vi blir lite klokare när provsvaren kommer nästa vecka. Har legat ovanligt högt i celltalen (runt 200', och vi ligger nästan aldrig över 150' i tanken annars...) sista veckorna och så här många kor har vi aldrig behövt provta tidigare... fortsättning följer.... :/

 


Nu ska jag ut och ta tag i dagens arbete, solen skiner och vi har nog ännu en fin höstdag att njuta av :) Må väl!



Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards