Alla inlägg den 21 september 2014

Av Hanna - 21 september 2014 23:31

Sällan det blir som man tänkt sej! Hade hoppats på en tidig kväll, kanske nån film innan det var dags för att sova... blev det så då?? Näää....

Är fortfarande i lagårn :) fast har varit inne och häft i mej en pizza. Sitter nu på lagårdskontoret och väntar på att råmjölken ska tina. Jag och lillebror har fått hjälpa ytterligare ett tvillingpar till världen ikväll. Båda kom baklänges varav den sista dessutom kom med rumpan först. Men det gick bra. Vi hjälptes åt att få den i läge. Jag puttade in kalven så långt jag nådde medans brorsan lyckades få fatt i bakbenen och få ut dom. Två stora kalvar! En av varje sort givetvis! Men båda två verkar pigga och hungriga så vi får hoppas det går bra :) ska pyssla om mamma mu lite extra med. Det frestar på att föda tvillingar!

Man lyckas sällan undvika att skita ner sej :) nu förstår jag varför dom tittade lite konstigt på mej på pizzerian ;) är nog inte alla kunder som kommer in nerblodade ;)

Kommer ett längre inlägg om helgen imorgon. Måste bli klar här nu så jag kommer i säng nån gång :)

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards