Alla inlägg den 22 september 2014

Av Hanna - 22 september 2014 19:58

            Tar nu igen det som sket sej igårkväll... myspys i soffan och levande ljus! Kommer dock inte kunna hålla mej vaken särskilt länge till. 4timmars sömn lyckades jag skrapa ihop till slut och det är för mej då i minsta laget. Men huvudsaken att det gick bra, så stora dom är tvillingarna!


Måndagkväll = ledigkväll. Eller ja, ledig och ledig. Möteskväll för min del...mycket som snurrar i huvudet och känslorna är svåra att få nån ordning på. Men är övertygad om att detta kommer hjälpa mej mycket! Nog om det, nu måste jag ju visa er bilderna från helgen!


Jag och brorsan blev för ett tag sen tillfrågad att köra på våra vänner som ska gifta sej med traktorn! Något man bara inte kan tacka nej till, helt klart bland det bästa och roligaste vi gjort. Bruden, som också råkar vara min besättningsveterinär, betyder väldigt mycket för mej. Hon var en av de första personerna jag lärde känna här och hon har varit (och är) ett stort stöd genom åren. Hon har inte bara botat mina djur, hon har bota, stöttat och hjälpt mej sååå många gånger! Att få "betala" tillbaka henne på det här sättet betyder väldigt mycket för mej.


Hela dan höll jag och brorsan på att pula, greja och smycka traktorn och vi blev sååå nöjda med resultatet!!!

 

Ska man köra på ett vackert brudpar så får man faktiskt klä upp sej lite! Inga sletna arbetskläder här inte, fram med finklänningen och kostymen :)

   

Men finast var såklart dom vi mötte upp!   

       

En dag att minnas!!


All lycka till er

Sanna & Victor

Av Hanna - 22 september 2014 06:22

Godmorgon!

Brrr småkyligt i lagårn idag.... eller så är det nattens minimala sömn som uttrycker sej. Än så länge flyter mjölkningen på som det ska, orkar då inte med nåt krångel! Hoppas ni får en bra start på veckan :)

Presentation


Här får ni följa mej och mitt liv som ung kotokig mjölkbonde i med- och motgångar.


Välkommen in i kossornas värld!

Kram Hanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards